flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Екологи хочуть через суд закрити дорогу дизелям у міста

02 серпня 2017, 13:15

Екологічна організація подала позови в 16 містах ФРН проти місцевих властей через забруднення повітря шкідливими викидами дизельних автомобілів. Результати можуть мати найсерйозніші наслідки як для власників, так і для виробників таких двигунів.


У Штутгарті такий процес уже почався. Позивач, організація Deutsche Umwelthilfe (DUH), назва якої перекладається як «Німецька екологічна допомога», намагається в судовому порядку примусити місцеву владу закрити місто для дизелів і тим самим створити прецедент для всієї країни, пише DW.

Уряд федеральної землі Баден-Вюртемберг, столицею якої є Штутгарт, ще в лютому цього року вирішив, що із січня 2018 року в дні з особливо несприятливою екологічною обстановкою тимчасово заборонятиме в’їзд дизельних автомобілів. Проте перед самим початком судового розгляду заявив, що відмовиться від заборон, якщо автовиробники за свій рахунок переоснастять усі дизельні автомобілі, знизивши шкідливі викиди до рівня Євро-6.

У свою чергу на цьому тижні пройшов загальнонаціональний форум щодо дизелю. На ньому, як очікується, буде досягнуто мирової угоди. Політики відмовляться від ідеї закривати міста для дизелів, а виробники візьмуть на себе зобов’язання довести всі випущені раніше машини до стандарту Євро-6.

Для екологів такий компроміс неприйнятний. DUH прагне домогтися судових рішень, які зобов’язували б органи місцевої влади забезпечувати виконання норм закону щодо змісту оксидів азоту та зважених частинок. Певного успіху вони вже досягли. У вересні 2016 року дюссельдорфський адміністративний суд повністю задовольнив позов DUH проти влади землі Північний Рейн — Вестфалія та висловився за швидку заборону на в’їзд до міста дизельних автомобілів. Правда, це рішення поки що не вступило в законну силу.

Якщо тепер аналогічний вердикт ухвалить і суд у Штутгарті, юридичний та політичний тиск на  дизельну технологію та її прихильників у Німеччині суттєво зросте.