flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Суд пояснив, чому не можна скасовувати рішення щодо громадянства

21 липня 2015, 09:13

 

 Якщо особі було встановлено громадянство на підставі постійного проживання після 13 листопада 1991 року на території України, то застосування ст. 21 ЗУ «Про громадянство України» (cкасування рішень внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів) для скасування рішення про встановлення особі громадянства України є протиправним.

Як повідомили «ЗіБ» у ВААС, орган ДМС України через 13 років піддав сумніву правомірність винесення свого ж рішення. Зокрема, у 2001 році особі було встановлено належність до громадянства України на підставі п. 3 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про громадянство України». Відповідно до цього пункту для встановлення належності до громадянства України необхідно дві передумови, а саме: постійне проживання після 13 листопада 1991 року на території України та наявність напису у паспорті «громадянин України».

Разом з тим у 2014 році під час проведення службової перевірки співробітниками органу міграційної служби виявлено відомості, які, на їхню думку, були недостовірними.

За наслідками проведення такої перевірки було винесено рішення про скасування попереднього рішення про встановлення належності зазначеної особи до громадянства України. При цьому орган державної влади керувався ст. 21 Закону України «Про громадянство України», відповідно до якої рішення про оформлення набуття громадянства України скасовується, якщо особа набула громадянство України відповідно до статтей 8 та 10 цього Закону шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України.

Разом з тим Вінницьким апеляційним адміністративним судом зазначено, що особі громадянство було встановлено на підставі ст. 3 Закону України «Про громадянство України», а не ст. 8 чи 10 цього Закону, внаслідок чого застосування ст. 21 Закону для скасування рішення про встановлення особі громадянства України є протиправним.

Крім того, порушеннями, які стали підставою для скасування органом міграційної служби рішення щодо встановлення належності особи до громадянства України є те, що ксерокопії паспорту не завірені службовою особою, яка була зобов'язана це зробити, штамп прописки в с. Банилів Вижницького району Чернівецької області викликає підозри у своїй справжності, а відповідно до пояснень голови та секретаря Банилівської сільської ради особа ніколи в селі не проживала та не була зареєстрована, що підтверджується відсутністю будь-яких записів про її реєстрацію та зняття з реєстрації в побудинкових книгах,а також відсутність його перебування на обліку у військових комісаріатах.

Однак жодна з вищезазначених обставин не була підтверджена представниками органу ДМС України належними доказами.

Враховуючи викладене, Вінницький апеляційний адміністративний суд дійшов висновку, що орган ДМС України протиправно скасував рішення про встановлення належності особи до громадянства України, чим поновив порушене право позивача та повернув йому статус громадянина України.