Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
За перші 10 днів роботи місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги до них звернувся 1761 громадянин. Найбільше звернень зафіксовано у м. Київ – 194, Одеській області – 175, Вінницькій області – 133.
Про перші результати роботи центрів розповіли директор Координаційного центру з надання правової допомоги Андрій Вишневський та перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова.
Нагадаємо, з 1 липня по всій Україні розпочалася робота 100 місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які відтепер надають таку допомогу соціально незахищеним громадянам у цивільних та адміністративних справах.
Як пояснили "ЗіБ" у Координаційному центрі з надання правової допомоги, сьогодні безоплатна правова допомога надається у кримінальних, цивільних та адміністративних справах – у повному обсязі всім визначеним законом категоріям осіб. До місцевих центрів може звертатися низка осіб, які належать до соціально незахищених категорій, таких як пенсіонери, інваліди, учасники бойових дій, у тому числі АТО та члени родин загиблих воїнів, малозабезпечені особи, діти-сироти та інші відповідно до ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу.
За перші 10 днів роботи місцевих центрів до них звернувся 1761 громадянин. Найбільше звернень зафіксовано у м. Київ – 194; Одеській області – 175; Вінницькій області – 133. Що ж стосується структури клієнтів, то 43,8% із них – інваліди, 34,2% - малозабезпечені особи, 15,1% - ветерани війни та учасники АТО, 3,3% – особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; 3% – біженці, 0,7% - діти-сироти.
Найчастіше громадяни звертаються з питаннями соціального забезпечення (17%), житловими питаннями (14%), а також із земельними та спадковими проблемами. При цьому, частка адміністративних справ становить усього 3% від загальної кількості звернень.
У 60 % випадків звернень представники центрів та адвокати надають юридичні консультацій та роз’яснення, які допомагають клієнту зорієнтуватися щодо вирішення тієї проблеми, з якою він звернувся до центру «незалежно від того належить така особа до суб’єктів права на отримання безоплатної вторинної правової допомоги». У 20 % випадків центри змогли адресно направити клієнтів, які не потребують саме представництва інтересів у судах, до специфічних громадських організацій на рівні територіальних громад, які займаються вирішенням тих чи інших питань вразливих категорій осіб, які потребують комплексного обслуговування – психологічної підтримки, соціальної допомоги тощо.
«У 25 % усіх звернень до місцевих центрів, – повідомив А.Вишневський, – було зареєстровано звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги, тобто, це справи, які потребують судового розгляду. У 80 % таких зареєстрованих звернень, за результатами перевірки усіх необхідних документів, було прийнято рішення про надання такої допомоги, а отже – особам призначено адвоката для здійснення представництва інтересів їх у суді».
Зверніть увагу, зателефонувавши на цілодобову гарячу лінію 0800 213 103, можна не лише повідомити про факти затримання осіб, а й отримати консультації з приводу контактів місцевих центрів та того, хто має право на представництво інтересів у судах у цивільних та адміністративних судових спорах.